19. 2. 2015

SyčákSyčák by Marek Kettner
My rating: 3 of 5 stars

Syčák je veľmi zaujímavý typ hrdinu. Kniha mi miestami pripomínala príbeh Holdena Caulfielda z "Kto chytá v žite" no postupne sa mi tento obraz rozplýval a začínala som sa zamýšľať nad hlbšou pointou Kettnerovej knihy.

V anotácii sa dočítame, že Syčák je vlastne akýmsi umelcom - čo je z časti aj pravda, i keď by som skôr povedala, že sa umelcom hlavne snaží stať. Miestami absurdné scény, prítomnosť fyzicky neprítomných postáv či štýl, ktorý autor pri písaní používa z knihy robia zaujímavé čítanie. Avšak, musím sa priznať, že na mňa bola knižka až príliš náročná, nad niektorými scénami som sa musela dlho zamýšľať a mnoho scén som mala problém pochopiť.
Každopádne je Syčák akýmsi odzrkadlením mysle a prežívania hlavného hrdinu, ktoré vie byť miestami až uveriteľne neuveriteľné. Keď sa nad tým zamýšľam s odstupom času (recenziu píšem pár dní po skutočnom dočítaní e-knihy), je viac než možné, že v každom z nás sa nachádza kúsok zo Syčákovej osobnosti. Len niekedy je ťažké si to priznať...


V podstate knihe nie je čo vytknúť (každý má predsa subjektívny názor na každé napísané dielo), no 2 hviezdičky som dala dole hlavne kvôli niektorým pasážam, ktoré boli pre mňa ťažko pochopiteľné.

Ďakujem vydavateľstvu backstagebooks za poskytnutie kópie ^^



View all my reviews

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára